Tarikh
|
12 jun 2012
(selasa)
|
Minggu
|
24
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K4 dan 4K7
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Tajuk
|
Perbincangan
soalan Peperiksaan penggal 2
|
Hasil
pembelajaran
|
1. Murid dapat memperolehi pengetahuan dan
membincangkan jawapan yang betul.
2. Pelajar dapat
membuat pembetulan terhadap soalan yang salah.
|
Aktiviti
|
1.
Murid
membincangkan soalan bersama-sama dengan guru.
2.
Murid membuat pembetulan terhadap soalan yang salah.
|
Refleksi
|
Murid telah
mengetahui jawapan yang tepat dan dapat menyiapkan pembetulan dalam kelas.
|
Tarikh
|
12 jun 2012 (selasa)
|
Minggu
|
24
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan Sivik Dan
Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
4S1
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Tajuk
|
Perbincangan
soalam Peperiksaan penggal 2
|
Hasil
pembelajaran
|
1. Murid dapat memperolehi pengetahuan dan
membincangkan jawapan yang betul pada kertas soalan PSK.
2. Pelajar dapat
membuat pembetulan terhadap soalan yang salah.
|
Aktiviti
|
3.
Murid
membincangkan soalan bersama-sama dengan guru.
4.
Murid membuat pembetulan terhadap soalan yang salah.
|
Refleksi
|
Pengajaran dam
pembelajaran tidak dapat dijalankan kerana perjumpaan rumah sukan pada masa
ke 5 dan 6.
|
Tarikh
|
13 jun 2012
(Rabu)
|
Minggu
|
24
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Sivik Dan
Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S5 dan 5K7
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Tajuk
|
Perbincangan
soalan Peperiksaan penggal 2
|
Hasil
pembelajaran
|
1. Murid dapat memperolehi pengetahuan dan
membincangkan jawapan penilaian PSK yang betul.
2. Pelajar dapat
membuat pembetulan terhadap soalan yang salah.
|
Aktiviti
|
3.
Murid membincangkan
soalan bersama-sama dengan guru.
4.
Murid membuat pembetulan terhadap soalan yang salah.
|
Refleksi
|
Murid dapat
menyelesaikan perbincangan dan selesai membuat pembetulan soalan yang salah.
|
Tarikh
|
14 jun 2012 (Khamis)
|
Minggu
|
24
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K4 dan 4K7
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Bidang
|
Komunikasi
visual
|
Unit
Pembelajaran
|
Kaligrafi
·
Pengenalan
·
Kaligrafi rumi yang popular.
·
Tulisan Khat.
|
Hasil
pembelajaran
|
1.
Mengenal sejarah ringkas kaligrafi.
2.
Meneliti kaligrafi rumi yang popular, serta mengetahui
jenis-jenis Khat.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran
Teori Seni
|
Prosedur
|
1.
Guru menunjukkan contoh karya seni Kaligrafi iaitu
Khat.
2.
Guru memberikan pengenalan tentang topik P&P.
3.
Guru menerangkan ciri-ciri yang berbeza terdapat pada
jenis-jenis tulisan kaligrafi rumi yang popular.
4.
Guru menerangkan jenis-jenis tulisan khat.
5.
Murid diminta menyalin isi-isi penting yang diterangkan
oleh guru dan memberikan contoh-contoh yang sesuai.
6.
Pengukuhan dan pengkayaan.
7.
Rumusan pembelajaran.
|
Keperluan
|
Bahan : contoh seni
kaligrafi tulisan Khat.
Rujukan : Fokus
Super PSV spm terbitan Pelangi.
|
Penerapan
nilai
|
Menghargai seni
tulisan Kaligrafi.
|
Refleksi
|
Murid telah
dapat menguasai topik pengajaran dengan baik serta dapat menghuraikan jenis2 tulisan
Khat. Pelajar bersemangat semasa P&P
|
Tarikh
|
15 jun 2012
(Jumaat)
|
Minggu
|
24
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Bidang
|
Rekabentuk
Industri
|
Unit
Pembelajaran
|
·
Pengenalan.
·
Sejarah reka bentuk industri .
·
Rekabentuk perabot, produk domestic, dan kenderaan.
·
Proses reka bentuk.
|
Hasil
pembelajaran
|
1.
Murid dapat gambaran perkara-perkara yang terkandung
dalam seni reka perindustrian
2.
Membezakan barangan rekaan baru dan barangan pengubahsuaian.
3.
Murid juga dapat mengkaji sejarah reka bentuk industri
di Eropah, Amerika, dan jepun.
4.
Murid dapat meneliti contoh-contoh reka bentuk perabot,
produk domestic,dan kenderaan.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran
teori seni.
|
Prosedur
|
1. Guru mengarahkan pelajar membayangkan pelbagai
jenis model telefon bimbit model lama dan model baru.
2. Murid menyatakan satu contoh jenis telefon bimbit
seorang demi seorang.
3. Guru menerangkan topik perbincangan iaitu
rekabentuk industri dan memberikan contoh seperti telefon bimbit,kenderaan
dan sebagainya.
4. Guru menerangkan sejarah rekabentuk industri.
Serta menyatakan contoh rekabentuk
perabot,domestic dan kenderaan.
5. Murid diminta menyalin isi-isi penting yang
diterangkan oleh guru dan memberikan contoh-contoh yang sesuai.
6. Pengukuhan dan pengkayaan.
7. Rumusan pembelajaran.
|
Keperluan
|
Rujukan : Fokus Super PSV spm terbitan Pelangi.
|
Penerapan nilai
|
Murid memberikan kerjasama semasa P&P
dijalankan dan aktif memberikan pendapat.
|
Refleksi
|
Murid dapat
menyelesaikan perbincangan dan selesai membuat pembetulan soalan yang salah.
|
No comments:
Post a Comment