Tarikh
|
02.09.2013 ( Isnin)
|
Kelas
|
4K9
& 4K6
|
Masa
|
7.05
– 8.15 Pagi (4K9) & 11.30 – 12.40 Tgh (4K6)
|
Subjek
|
Pendidikan
seni visual
|
Bidang
|
Kraf tradisional
|
Unit Pembelajaran
|
Tenunan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.
Mengukuhkan pengetahuan berkaitan tajuk
tenunan.
|
Aktiviti
|
Latihan teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberikan soalan kepada murid.
2.
Murid menjawab soalan secara individu.
3.
Guru menyoal murid secara rawak.
4.
Guru dan murid membincangkan jawapan soalan
yang tepat.
5.
Rumusan.
|
Keperluan
|
Kertas soalan
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan dan kerjasama.
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar.
|
|
|
Tarikh
|
03.09.2013 ( Selasa)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
7.05 –
8.15
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
(Ulangkaji Pelajaran) = Nilai-nilai Yang
Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan, Alam Sekitar, Patriotisme,
Hak Asasi Manusia, Demokrasi, Keamanan & Keharmonian (menjawab soalan
latihan Pendidikan Moral)
|
Tujuan
|
Memastikan pelajar membuat latihan berbentuk struktur /
esei berdasarkan soalan-soalan peperiksaan dan latihan yang dilaksanakan
dalam kelas
|
BBM
|
Buku teks, lembaran kerja, buku
latihan, kertas mahjung
|
Objektif P&P
|
Menyatakan pendapat yang bernas tentang setiap kepentingan
nilai yang dipelajari serta pendedahan tentang isu-isu semasa yang berlaku
dalam kalangan masyarakat sekarang berdasarkan soalan-soalan latihan yang
diberikan
|
Hasil pembelajaran
|
Menyatakan maksud setiap nilai yang dipelajari dengan
tepat disertai dengan kata kunci yang penting
|
Penerapan nilai
|
Kesungguhan
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar membuat /
menjawab soalan yang diberikan di papan hitam dan buku latihan serta pada
masa yang sama guru menentukan jawapan yang relevan mengikut teknik / cara
menjawab soalan yang betul
|
Refleksi
|
P&P berjalan
lancar namun masih terdapat segelintir murid yang kurang memahami cara
menjawab soalan dengan baik serta tindakan telah diambil oleh guru dengan
menjelaskan dengan lebih terperinci agar mudah difahami mereka
|
|
|
Tarikh
|
03.09.2013 ( Selasa)
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
9.45 –
10.55
|
Subjek
|
Pendidikan seni
|
Bidang
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM
|
Unit Pembelajaran
|
-
|
Hasil pembelajaran
|
-
|
Aktiviti
|
-
|
Prosedur
|
-
|
Keperluan
|
-
kertas soalan percubaan SPM
|
Penerapan nilai
|
-
|
Refleksi
|
-
P&P akan disambung selepas minggu
peperiksaan.
|
|
|
Tarikh
|
04.09.2013 ( Rabu)
|
Kelas
|
4K9 &
4K6
|
Masa
|
7.05- 8.15
(4K9) pemulihan & 8.15 – 9.25 (4K6)
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Kraf tradisional
|
Unit Pembelajaran
|
Seni Tekat
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid
dapat:
1. Mengukuhkan
pengetahuan berkaitan tajuk tenunan.
|
Aktiviti
|
Latihan teori.
|
Prosedur
|
2. Guru
memberikan soalan kepada murid.
3. Murid
menjawab soalan secara individu.
4. Guru
menyoal murid secara rawak.
5. Guru
dan murid membincangkan jawapan soalan yang tepat.
6. Rumusan.
|
Keperluan
|
Kertas soalan
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan dan kerjasama.
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar.
|
|
|
Tarikh
|
05.09.2013 ( Khamis)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
7.05 –
8.15
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
(Ulangkaji
Pelajaran) = Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri,
Kekeluargaan, Alam Sekitar, Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi,
Keamanan & Keharmonian (menjawab soalan latihan Pendidikan Moral)
|
Tujuan
|
Memastikan pelajar membuat
latihan berbentuk struktur / esei berdasarkan soalan-soalan peperiksaan dan
latihan yang dilaksanakan dalam kelas
|
BBM
|
Buku teks, lembaran kerja, buku latihan, kertas mahjung
|
Objektif P&P
|
Menyatakan pendapat yang bernas
tentang setiap kepentingan nilai yang dipelajari serta pendedahan tentang
isu-isu semasa yang berlaku dalam kalangan masyarakat sekarang berdasarkan
soalan-soalan latihan yang diberikan
|
Hasil pembelajaran
|
Menyatakan maksud setiap
nilai yang dipelajari dengan tepat disertai dengan kata kunci yang penting
|
Penerapan nilai
|
Kesungguhan
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar membuat / menjawab soalan yang
diberikan di papan hitam dan buku latihan serta pada masa yang sama guru
menentukan jawapan yang relevan mengikut teknik / cara menjawab soalan yang
betul
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar namun masih terdapat segelintir
murid yang kurang memahami cara menjawab soalan dengan baik serta tindakan
telah diambil oleh guru dengan menjelaskan dengan lebih terperinci agar mudah
difahami mereka
|
|
|
Tarikh
|
05.09.2013 ( Khamis)
|
Kelas
|
4K6 &
4K9
|
Masa
|
8.15-9.25
( 4K6) 11.30- 12.40 (4K9)
|
Subjek
|
Pendidikan
Seni Visual
|
Bidang
|
Kraf tradisional
|
Unit Pembelajaran
|
Seni batik
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid
dapat:
1. Mengukuhkan
pengetahuan berkaitan tajuk tenunan.
|
Aktiviti
|
Latihan teori.
|
Prosedur
|
2. Guru
memberikan soalan kepada murid.
3. Murid
menjawab soalan secara individu.
4. Guru
menyoal murid secara rawak.
5. Guru
dan murid membincangkan jawapan soalan yang tepat.
6. Rumusan.
|
Keperluan
|
Kertas soalan
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan dan kerjasama.
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar.
|
|
|
Tarikh
|
06.09.2013 (Jumaat)
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
8.15 -9.25
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM
|
Unit Pembelajaran
|
-
|
Hasil pembelajaran
|
-
|
Aktiviti
|
-
|
Prosedur
|
-
|
Keperluan
|
-
kertas soalan percubaan SPM
|
Penerapan nilai
|
-
|
Refleksi
|
-
P&P akan disambung selepas minggu peperiksaan.
|
|
|
Tarikh
|
06.09.2013 (Jumaat)
|
Kelas
|
4K9
|
Masa
|
8.15 -9.25
|
Subjek
|
Pendidikan
Seni Visual
|
Bidang
|
Kraf tradisional
|
Unit Pembelajaran
|
Seni Tembikar
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid
dapat:
1. Mengukuhkan
pengetahuan berkaitan tajuk tenunan.
|
Aktiviti
|
Latihan teori.
|
Prosedur
|
2. Guru
memberikan soalan kepada murid.
3. Murid
menjawab soalan secara individu.
4. Guru
menyoal murid secara rawak.
5. Guru
dan murid membincangkan jawapan soalan yang tepat.
6. Rumusan.
|
Keperluan
|
Kertas soalan
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan dan kerjasama.
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar.
|
Sunday, 8 September 2013
PH MINGGU 36
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment