Sunday, 8 September 2013

PH MINGGU 36

Tarikh
02.09.2013 ( Isnin)
Kelas
4K9 & 4K6
Masa
7.05 – 8.15 Pagi (4K9) & 11.30 – 12.40 Tgh (4K6)
Subjek
Pendidikan seni visual
Bidang
Kraf tradisional
Unit Pembelajaran
Tenunan
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Mengukuhkan pengetahuan berkaitan tajuk tenunan.
Aktiviti
Latihan teori.
Prosedur
1.      Guru memberikan soalan kepada murid.
2.      Murid menjawab soalan secara individu.
3.      Guru menyoal murid secara rawak.
4.      Guru dan murid membincangkan jawapan soalan yang tepat.
5.      Rumusan.
Keperluan
Kertas soalan
Penerapan nilai
Kerajinan dan kerjasama.
Refleksi
P&P berjalan lancar.


Tarikh
03.09.2013 ( Selasa)
Kelas
4K5
Masa
7.05 – 8.15
Subjek
Pendidikan Moral
Tajuk
 (Ulangkaji Pelajaran) = Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan, Alam Sekitar, Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi, Keamanan & Keharmonian (menjawab soalan latihan Pendidikan Moral)
Tujuan
Memastikan pelajar membuat latihan berbentuk struktur / esei berdasarkan soalan-soalan peperiksaan dan latihan yang dilaksanakan dalam kelas 
BBM
Buku teks, lembaran kerja, buku latihan, kertas mahjung
Objektif P&P
Menyatakan pendapat yang bernas tentang setiap kepentingan nilai yang dipelajari serta pendedahan tentang isu-isu semasa yang berlaku dalam kalangan masyarakat sekarang berdasarkan soalan-soalan latihan yang diberikan
Hasil pembelajaran
Menyatakan  maksud setiap nilai yang dipelajari dengan tepat disertai dengan kata kunci yang penting
Penerapan nilai
Kesungguhan 
Aktiviti
Guru meminta pelajar membuat / menjawab soalan yang diberikan di papan hitam dan buku latihan serta pada masa yang sama guru menentukan jawapan yang relevan mengikut teknik / cara menjawab soalan yang betul
Refleksi
P&P berjalan lancar namun masih terdapat segelintir murid yang kurang memahami cara menjawab soalan dengan baik serta tindakan telah diambil oleh guru dengan menjelaskan dengan lebih terperinci agar mudah difahami mereka


Tarikh
03.09.2013 ( Selasa)
Kelas
5K4
Masa
9.45 – 10.55
Subjek
Pendidikan seni
Bidang
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM
Unit Pembelajaran
-
Hasil pembelajaran
-
Aktiviti
-
Prosedur
-
Keperluan
-        kertas soalan percubaan SPM
Penerapan nilai
-
Refleksi
-        P&P akan disambung selepas minggu peperiksaan.


Tarikh
04.09.2013 ( Rabu)
Kelas
4K9 & 4K6
Masa
7.05- 8.15 (4K9) pemulihan & 8.15 – 9.25 (4K6)
Subjek
Pendidikan Seni Visual
Bidang
Kraf tradisional
Unit Pembelajaran
Seni Tekat
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Mengukuhkan pengetahuan berkaitan tajuk tenunan.
Aktiviti
Latihan teori.
Prosedur
2.      Guru memberikan soalan kepada murid.
3.      Murid menjawab soalan secara individu.
4.      Guru menyoal murid secara rawak.
5.      Guru dan murid membincangkan jawapan soalan yang tepat.
6.      Rumusan.
Keperluan
Kertas soalan
Penerapan nilai
Kerajinan dan kerjasama.
Refleksi
P&P berjalan lancar.


Tarikh
05.09.2013 ( Khamis)
Kelas
4K5
Masa
7.05 – 8.15
Subjek
Pendidikan Moral
Tajuk
 (Ulangkaji Pelajaran) = Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan, Alam Sekitar, Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi, Keamanan & Keharmonian (menjawab soalan latihan Pendidikan Moral)
Tujuan
Memastikan pelajar membuat latihan berbentuk struktur / esei berdasarkan soalan-soalan peperiksaan dan latihan yang dilaksanakan dalam kelas 
BBM
Buku teks, lembaran kerja, buku latihan, kertas mahjung
Objektif P&P
Menyatakan pendapat yang bernas tentang setiap kepentingan nilai yang dipelajari serta pendedahan tentang isu-isu semasa yang berlaku dalam kalangan masyarakat sekarang berdasarkan soalan-soalan latihan yang diberikan
Hasil pembelajaran
Menyatakan  maksud setiap nilai yang dipelajari dengan tepat disertai dengan kata kunci yang penting
Penerapan nilai
Kesungguhan 
Aktiviti
Guru meminta pelajar membuat / menjawab soalan yang diberikan di papan hitam dan buku latihan serta pada masa yang sama guru menentukan jawapan yang relevan mengikut teknik / cara menjawab soalan yang betul
Refleksi
P&P berjalan lancar namun masih terdapat segelintir murid yang kurang memahami cara menjawab soalan dengan baik serta tindakan telah diambil oleh guru dengan menjelaskan dengan lebih terperinci agar mudah difahami mereka


Tarikh
05.09.2013 ( Khamis)
Kelas
4K6 & 4K9
Masa
8.15-9.25 ( 4K6) 11.30- 12.40 (4K9)
Subjek
Pendidikan Seni Visual
Bidang
Kraf tradisional
Unit Pembelajaran
Seni batik  
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Mengukuhkan pengetahuan berkaitan tajuk tenunan.
Aktiviti
Latihan teori.
Prosedur
2.      Guru memberikan soalan kepada murid.
3.      Murid menjawab soalan secara individu.
4.      Guru menyoal murid secara rawak.
5.      Guru dan murid membincangkan jawapan soalan yang tepat.
6.      Rumusan.
Keperluan
Kertas soalan
Penerapan nilai
Kerajinan dan kerjasama.
Refleksi
P&P berjalan lancar.


Tarikh
06.09.2013 (Jumaat)
Kelas
5K4
Masa
8.15 -9.25
Subjek
Pendidikan Seni Visual
Bidang
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM
Unit Pembelajaran
-
Hasil pembelajaran
-
Aktiviti
-
Prosedur
-
Keperluan
-        kertas soalan percubaan SPM
Penerapan nilai
-
Refleksi
-        P&P akan disambung selepas minggu  peperiksaan.


Tarikh
06.09.2013 (Jumaat)
Kelas
4K9
Masa
8.15 -9.25
Subjek
Pendidikan Seni Visual
Bidang
Kraf tradisional
Unit Pembelajaran
Seni Tembikar
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Mengukuhkan pengetahuan berkaitan tajuk tenunan.
Aktiviti
Latihan teori.
Prosedur
2.      Guru memberikan soalan kepada murid.
3.      Murid menjawab soalan secara individu.
4.      Guru menyoal murid secara rawak.
5.      Guru dan murid membincangkan jawapan soalan yang tepat.
6.      Rumusan.
Keperluan
Kertas soalan
Penerapan nilai
Kerajinan dan kerjasama.
Refleksi
P&P berjalan lancar.

No comments:

Post a Comment