Tarikh
|
26.08.2013 ( Isnin)
|
Kelas
|
4K9
& 4K6
|
Masa
|
7.05
– 8.15 Pagi (4K9) & 11.30 – 12.40 Tgh (4K6)
|
Subjek
|
Pendidikan
seni visual
|
Bidang
|
Kraf tradisional
|
Unit Pembelajaran
|
Tenunan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.
Mengkaji sejarah dan perkembangan tenunan
tanah air.
2.
Mengenalpasti jenis-jenis tenunan dan reka
bentuknya.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran teori seni visual
|
Prosedur
|
1.
Guru menunjukkan gambar contoh tenunan.
2.
Guru menerangkan isi-isi pelajaran.
3.
Murid menyalin nota yang diberikan oleh guru.
4.
Murid menjawab soalan yang diajukan oleh guru.
5.
Rumusan pembelajaran.
|
Keperluan
|
Buku rujukan : Teks lengkap PSV Oxford Fajar
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan dan kerjasama.
|
Refleksi
|
Murid mempunyai minat yang
mendalam terhadap topik pembelajaran dan memberikan perhatian yang baik
semasa P&P
|
|
|
Tarikh
|
27.08.2013 ( Selasa)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
7.05 –
8.15
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan
Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio Pendidikan Moral)
|
Tujuan
|
Memastikan pelajar membuat dan menyiapkan tugasan kerja
kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru
|
BBM
|
Buku teks, folio kerja kursus,
kertas warna, keratan akhbar
|
Objektif P&P
|
Menyenaraikan faktor, kesan dan langkah mengatasi beberapa
masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan amalan nilai-nilai murni yang
perlu diamalkan
|
Hasil pembelajaran
|
Mengupas setiap nilai dalam
sesuatu isu yang diketengahkan berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja
kursus tersebut
|
Penerapan nilai
|
Kerjasama
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar menyambung
membuat tugasan kerja kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan
dan tunjuk ajar kepada pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan
bertepatan dengan kehendak soalan yang diberi
|
Refleksi
|
P&P berjalan
lancar dan pelajar meneruskan membuat tugasan kerja kursus mereka dengan baik
|
|
|
Tarikh
|
27.08.2013 ( Selasa)
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
9.45 –
10.55
|
Subjek
|
Pendidikan seni
|
Bidang
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM
|
Unit Pembelajaran
|
BAHASA INGGERIS KERTAS 2
|
Hasil pembelajaran
|
-
|
Aktiviti
|
-
|
Prosedur
|
-
|
Keperluan
|
-kertas soalan percubaan SPM
|
Penerapan nilai
|
-
|
Refleksi
|
- P&P akan disambung selepas
peperiksaan.
|
|
|
Tarikh
|
28.08.2013 ( Rabu)
|
Kelas
|
4K9 &
4K6
|
Masa
|
7.05- 8.15
(4K9) pemulihan & 8.15 – 9.25 (4K6)
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Kraf tradisional
|
Unit Pembelajaran
|
Tenunan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid
dapat:
1. Memahami
kegunaan kain songket dan kain pua serta proses penghasilannya.
2. Menghubung
kaitkan alam sekeliling dengan bahan serta rekaan motif kain songket dan kain
pua.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran teori seni visual
|
Prosedur
|
1. Guru
menunjukkan gambar contoh tenunan.
2. Guru
menerangkan isi-isi pelajaran.
3. Murid
menyalin nota yang diberikan oleh guru.
4. Murid
menjawab soalan yang diajukan oleh guru.
5. Rumusan
pembelajaran.
|
Keperluan
|
Buku rujukan : Teks lengkap PSV Oxford Fajar
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan dan kerjasama.
|
Refleksi
|
Murid mempunyai minat yang mendalam terhadap topik pembelajaran
dan memberikan perhatian yang baik semasa P&P
|
|
|
Tarikh
|
29.08.2013 ( Khamis)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
7.05 –
8.15
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Nilai-nilai Yang
Berkaitan Dengan Perkembangan Diri (meneruskan tugasan kerja kursus / folio
Pendidikan Moral)
|
Tujuan
|
Memastikan pelajar membuat dan
menyiapkan tugasan kerja kursus tersebut seperti yang diminta oleh guru
|
BBM
|
Buku teks, folio kerja kursus, kertas warna, keratan
akhbar
|
Objektif P&P
|
Menyenaraikan faktor, kesan dan
langkah mengatasi beberapa masalah / isu berdasarkan tajuk yang diberi dan
amalan nilai-nilai murni yang perlu diamalkan
|
Hasil pembelajaran
|
Mengupas setiap nilai dalam sesuatu isu yang diketengahkan
berdasarkan tajuk yang diberi dalam kerja kursus tersebut
|
Penerapan nilai
|
Kerjasama
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar menyambung membuat tugasan kerja
kursus mereka dan pada masa yang sama memberi panduan dan tunjuk ajar kepada
pelajar bagi memastikan tugasan yang dilaksanakan bertepatan dengan kehendak
soalan yang diberi
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar dan pelajar melaksanakan tugasan
mereka dengan baik
|
|
|
Tarikh
|
29.08.2013 ( Khamis)
|
Kelas
|
4K6 &
4K9
|
Masa
|
8.15-9.25
( 4K6) 11.30- 12.40 (4K9)
|
Subjek
|
Pendidikan
Seni Visual
|
Bidang
|
Kraf tradisional
|
Unit Pembelajaran
|
Tenunan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid
dapat:
1. Mengenal
pasti peranan institusidan organisasi yang memajukan kraf tenunan.
2. Mengetahui
dimensi baru hasil produk tenunan.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran teori seni visual
|
Prosedur
|
1. Guru
menunjukkan gambar contoh tenunan.
2. Guru
menerangkan isi-isi pelajaran.
3. Murid
menyalin nota yang diberikan oleh guru.
4. Murid
menjawab soalan yang diajukan oleh guru.
5. Rumusan
pembelajaran.
|
Keperluan
|
Buku rujukan : Teks lengkap PSV Oxford Fajar
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan dan kerjasama.
|
Refleksi
|
Murid mempunyai minat yang mendalam terhadap topik pembelajaran
dan memberikan perhatian yang baik semasa P&P
|
|
|
Tarikh
|
30.08.2013 (Jumaat)
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
8.15 -9.25
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM
|
Unit Pembelajaran
|
PENDIDIKAN ISLAM KERTAS 2
|
Hasil pembelajaran
|
|
Aktiviti
|
|
Prosedur
|
|
Keperluan
|
-
Kertas
soalan percubaan spm
|
Penerapan nilai
|
|
Refleksi
|
-
P&P akan disambung selepas peperiksaan
|
|
|
Tarikh
|
30.08.2013 (Jumaat)
|
Kelas
|
4K9
|
Masa
|
8.15 -9.25
|
Subjek
|
Pendidikan
Seni Visual
|
Bidang
|
Kraf tradisional
|
Unit Pembelajaran
|
Tenunan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid
dapat:
1. Mengukuhkan
pengetahuan berkaitan tajuk tenunan.
|
Aktiviti
|
Latihan teori.
|
Prosedur
|
1. Guru
memberikan soalan kepada murid.
2. Murid
menjawab soalan secara individu.
3. Guru
menyoal murid secara rawak.
4. Guru
dan murid membincangkan jawapan soalan yang tepat.
5. Rumusan.
|
Keperluan
|
Kertas soalan
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan dan kerjasama.
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar.
|
Sunday, 8 September 2013
RPH MINGGU 35
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment