Tarikh
|
17 sept 2012
(isnin)
|
Minggu
|
37
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S3 dan 5K4
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Bidang
|
-
|
Unit
Pembelajaran
|
Perbincangan
soalan peperiksaan percubaan SPM
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1. Mengetahui jawapan soalan peperiksaan.
2. Memperkukuhkan pengetahuan terhadap subjek.
|
Aktiviti
|
1.
Guru
menerangkan aktiviti.
2.
Guru
berbincang bersama murid jawapan soalan percubaan SPM
3.
Murid
membuat pembetulan dalam buku latihan.
4.
Pengukuhan
dan pengkayaan.
5.
Rumusan.
|
Kaedah
pengajaran dan pembelajaran
|
Perbincangan
|
Penerapan
Nilai
|
Kerajinan,
kerjasama.
|
Refleksi
|
CUTI
SEMPENA HARI MALAYSIA.
|
Tarikh
|
17 sept 2012 (isnin)
|
Minggu
|
37
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
1jam
10 minit.
|
Bidang
|
Kraf tradisional dan dimensi baru
|
Unit Pembelajaran
|
Seni tenunan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir aktiviti murid dapat :
1.
Menyenaraikan
isi-isi penting yang terdapat dalam topic pengajaran dengan lebih terperinci.
|
Aktiviti
|
Latihan pengukuhan
|
Prosedur
|
1.
Guru
menerangkan topik.
2.
Guru
memberikan latihan.
3.
Murid
membuat latihan secara individu.
4.
Guru dan
murid membincangkan jawapan.
5.
Rumusan.
|
Keperluan
|
Rujukan : Fokus Super PSV spm terbitan
Pelangi
|
Penerapan nilai
|
·
Ketekunan
·
Tumpuan
|
Refleksi
|
Murid telah dapat membuat latihan dan
mengetahui jawapan yang tepat.
|
Tarikh
|
18 sept 2012 ( selasa)
|
Minggu
|
36
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
4S1
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Bidang
|
Tema 6 ; cabaran masa depan
|
Unit
Pembelajaran
|
Aktiviti 10B : piagam pelanggan kea rah
kualiti kerja yang cemerlang
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid dapat;
1.
Menghuraikan
kepentingan piagam pelanggan.
2.
Mematuhi
piagam pelanggan untuk menghasilkan kualiti kerja yang cemerlang.
3.
Mengamalkan
budaya kerja cemerlang dengan memberikan perkhidmatan berkualiti.
|
Aktiviti
|
1. Guru menerangkan topik pengajaran,
memberikan nota dan latihan kepada murid.
2. Murid menyalin nota serta latihan yang
diberikan oleh guru.
3. Rumusan.
|
Kaedah
pengajaran dan pembelajaran
|
·
Penerangan
·
Latihan
|
Penerapan
Nilai
|
Ketekunan
|
Refleksi
|
Murid dapat menyiapkan nota serta latihan
di dalam kelas dengan baik.
|
Tarikh
|
18 sept
2012 (selasa)
|
Minggu
|
37
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K4
|
Masa
|
1jam 10
minit.
|
Bidang
|
Kraf tradisional dan dimensi baru
|
Unit Pembelajaran
|
Seni tenunan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir aktiviti murid dapat :
1.
Menyenaraikan
isi-isi penting yang terdapat dalam topic pengajaran dengan lebih terperinci.
|
Aktiviti
|
Latihan pengukuhan
|
Prosedur
|
1. Guru menerangkan topik.
2. Guru memberikan latihan.
3. Murid membuat latihan secara individu.
4. Guru dan murid membincangkan jawapan.
5. Rumusan.
|
Keperluan
|
Rujukan : Fokus Super PSV spm terbitan
Pelangi
|
Penerapan nilai
|
·
Ketekunan
·
Tumpuan
|
Refleksi
|
murid menyiapkan latihan dengan baik serta
jawapan yang tepat.
|
Tarikh
|
19 sept 2012 (rabu)
|
Minggu
|
37
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S5 dan 5K7
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Bidang
|
-
|
Unit
Pembelajaran
|
Perbincangan
soalan peperiksaan percubaan SPM
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1. Mengetahui jawapan soalan peperiksaan.
2. Memperkukuhkan pengetahuan terhadap subjek.
|
Aktiviti
|
1.
Guru
menerangkan aktiviti.
2.
Guru
berbincang bersama murid jawapan soalan percubaan SPM
3.
Murid
membuat pembetulan dalam buku latihan.
4.
Pengukuhan
dan pengkayaan.
5.
Rumusan.
|
Kaedah
pengajaran dan pembelajaran
|
Perbincangan
|
Penerapan
Nilai
|
Kerajinan,
kerjasama.
|
Refleksi
|
Murid
telah berjaya mencari jawapan terhadap soalan yang salah serta menyiapkan
pembetulan di dalam kelas.
|
Tarikh
|
20 sept 2012 (khamis)
|
Minggu
|
37
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K4 dan 4K7
|
Masa
|
1jam
10 minit.
|
Bidang
|
Kraf tradisional dan dimensi baru
|
Unit Pembelajaran
|
Seni Tekat
1. Sejarah seni tekat di Malaysia.
2. Ciri-ciri istimewa seni tekat.
3. Ragam hias tekat.
|
Hasil pembelajaran
|
Pada
akhir aktiviti murid dapat :
1.
Mengetahui
secara jelas sejarah seni tekat di Malaysia.
2.
Meneliti
ciri-ciri istimewa seni tekat.
3.
Meneliti
dua jenis ragam hias tekat iaitu sulam penuh dan sulam pahat.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran teori seni.
|
Prosedur
|
1.
Guru
menunjukkan sebuah gambar manakala murid meneka apakah gambar tersebut.
2.
Guru
memperkenalkan topik pengajaran dan menerangkan.
3.
Murid
menyalin nota berbentuk peta minda.
4.
Guru
menyoal murid.
5.
Pengukuhan
dan pengkayaan.
6.
Rumusan.
|
Keperluan
|
Rujukan : Fokus Super PSV spm terbitan
Pelangi
|
Penerapan nilai
|
·
Tumpuan
·
Ketekunan
|
Refleksi
|
Kelas 4K4 : Murid kelihatan amat berminat
dengan topik pengajaran.
Kelas 4K7 : P&P berjalan baik, murid
memberi tumpuan semasa P&P.
|
Tarikh
|
19 sept 2012 (rabu)
|
Minggu
|
37
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S5 dan 5K7
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Bidang
|
-
|
Unit
Pembelajaran
|
Perbincangan
soalan peperiksaan percubaan SPM
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.
Mengetahui
jawapan soalan peperiksaan.
2.
Memperkukuhkan
pengetahuan terhadap subjek.
|
Aktiviti
|
1. Guru menerangkan aktiviti.
2. Guru berbincang bersama murid jawapan
soalan percubaan SPM
3. Murid membuat pembetulan dalam buku
latihan.
4. Pengukuhan dan pengkayaan.
5. Rumusan.
|
Kaedah
pengajaran dan pembelajaran
|
Perbincangan
|
Penerapan
Nilai
|
Kerajinan,
kerjasama.
|
Refleksi
|
P&P
berjalan dengan baik, murid memberikan kerjasama serta dapat menyiapkan
pembetulan di dalam kelas.
|
Tarikh
|
21 sept
2012 (jumaat)
|
Minggu
|
37
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
1jam 10
minit.
|
Bidang
|
Kraf tradisional dan dimensi baru
|
Unit Pembelajaran
|
Unsur seni
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir aktiviti murid dapat;
1.
Mengetahui
tentang topik ulangkaji dengan lebih mendalam.
|
Aktiviti
|
Membaca dan ulangkaji.
|
Prosedur
|
1. Guru memberikan arahan kepada murid untuk
membaca dan mengulangkaji tajuk unsur seni.
2. Guru memeriksa buku nota dan latihan.
3. Guru mengimbas kembali tajuk-tajuk lain.
4. Rumusan
|
Keperluan
|
Rujukan : Fokus Super PSV spm terbitan
Pelangi
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Murid mengikuti arahan guru dengan baik.
|
Friday, 12 October 2012
RPH MINGGU 37
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment