Tarikh
|
24 sept
2012 (isnin)
|
Minggu
|
38
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S3
dan 5K4
|
Masa
|
1 jam 10
minit
|
Catatan
|
Peperiksaan
percubaan SPM kali ke 2.
|
|
|
Tarikh
|
24 sept 2012
(isnin)
|
Minggu
|
38
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
1jam
10 minit.
|
Bidang
|
Kraf
tradisional dan dimensi baru
|
Unit
Pembelajaran
|
Seni
Tekat.
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada
akhir aktiviti murid dapat;
1. Motif
seni tekat.
2. Susunan
motif.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran
teori seni.
|
Prosedur
|
1. Guru
menunjukkan beberapa keeping gambar motif seni tekat.
2. Guru
memberikan penerangan dengan jelas.
3. Murid
menyalin nota serta melukis gambar motif dalam buku nota.
4. Pengukuhan
dan pengkayaan
5. Rumusan
|
Keperluan
|
Rujukan
: Fokus Super PSV spm terbitan Pelangi
Bahan
: gambar motif tekat.
|
Penerapan nilai
|
Ketekunan
|
Refleksi
|
Murid
mengikuti proses P&P dengan baik.
|
|
|
Tarikh
|
25
sept 2012 ( selasa)
|
Minggu
|
38
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
4S1
|
Masa
|
1
jam 10 minit
|
Bidang
|
Tema 6 ;
cabaran masa depan
|
Unit Pembelajaran
|
Unit
11 : pengguna rasional
|
Hasil pembelajaran
|
Pada
akhir pembelajaran murid dapat;
1. Menghuraikan
cirri-ciri pengguna rasional.
2. Menerangkan
hak dan tanggungjawab sebagai pengguna.
3. Menjelaskan
etika pengguna dan peniaga.
4. Membincangkan
kepentingan standard terhadap keselamatan pengguna industry dan alam sekitar.
|
Aktiviti
|
1.
Guru menerangkan topik pengajaran.
2.
Guru memanggil 2 orang murid untuk
melakonkan watak peniaga dan pembeli.
3.
Murid menyalin nota.
4.
Pengukuhan dan pengkayaan.
5.
Rumusan.
|
Kaedah pengajaran dan pembelajaran
|
·
Lakon watak
·
Penerangan
|
Penerapan Nilai
|
Kerjasama
dan toleransi.
|
Refleksi
|
Murid
memberikan kerjasama terhadap guru sepanjang P&P.
|
|
|
Tarikh
|
25 sept 2012 (selasa)
|
Minggu
|
38
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K4
|
Masa
|
1jam 10
minit.
|
Bidang
|
Kraf
tradisional dan dimensi baru
|
Unit
Pembelajaran
|
Seni
Tekat.
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada
akhir aktiviti murid dapat;
1.
Motif seni tekat.
2.
Susunan motif.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran
teori seni.
|
Prosedur
|
1.
Guru menunjukkan beberapa keeping gambar
motif seni tekat.
2.
Guru memberikan penerangan dengan jelas.
3.
Murid menyalin nota serta melukis gambar
motif dalam buku nota.
4.
Pengukuhan dan pengkayaan
5.
Rumusan
|
Keperluan
|
Rujukan
: Fokus Super PSV spm terbitan Pelangi
Bahan :
gambar motif tekat.
|
Penerapan nilai
|
Ketekunan
|
Refleksi
|
Murid
memberikan tumpuan yang baik semasa P&P berjalan.
|
|
|
Tarikh
|
26 sept
2012 (rabu)
|
Minggu
|
38
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S5
dan 5K7
|
Masa
|
1jam 10
minit
|
Bidang
|
Tema
6 :
|
Unit Pembelajaran
|
Unit 9 :
menangani cabaran globalisasi
|
Hasil pembelajaran
|
Pada
akhir unit ini murid dapat;
1.
Menjelaskan konsep globalisasi.
2.
Melengkapkan diri bagi menghadapi cabaran
globalisasi.
3.
Prihatin terhadap globalisasi.
|
Aktiviti
|
1. Guru
menerangkan topik pengajaran dengan jelas.
2. Murid
menyalin nota dan latihan yang diberikan.
3. Rumusan.
|
Kaedah pengajaran dan pembelajaran
|
Penerangan.
|
Penerapan Nilai
|
Ketekunan
|
Refleksi
|
P&P
dapat dilaksanakan dengan baik.
|
|
|
Tarikh
|
27 sept 2012
(khamis)
|
Minggu
|
38
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K4 dan
4K7
|
Masa
|
1jam
10 minit.
|
Bidang
|
Kraf
tradisional dan dimensi baru
|
Unit
Pembelajaran
|
Seni
Tekat.
1.
Peralatan tekatan.
2.
Proses tekatan.
|
Hasil pembelajaran
|
Pada
akhir aktiviti murid dapat;
1. Menyenaraikan
jenis peralatan tekatan.
2. Menerangkan
proses tekatan.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran
teori seni
|
Prosedur
|
1. Guru
menerangkan topik pengajaran.
2. Murid
menyalin nota dan membuat latihan.
3. Guru dan murid berbincang jawapan latihan soalan
objektif.
4. Pengukuhan
dan pengkayaan.
5. Rumusan
|
Keperluan
|
Rujukan
: Fokus Super PSV spm terbitan Pelangi
|
Penerapan nilai
|
Ketekunan
dan kerjasama
|
Refleksi
|
Semua
murid memberikan tumpuan yang baik semasa di dalam kelas.
|
|
|
Tarikh
|
27
sept 2012 (khamis)
|
Minggu
|
38
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S4
|
Masa
|
1jam
10 minit
|
Bidang
|
Tema 6 :
|
Unit Pembelajaran
|
Unit
9 : menangani cabaran globalisasi
|
Hasil pembelajaran
|
Pada
akhir unit ini murid dapat;
1. Menjelaskan
konsep globalisasi.
2. Melengkapkan
diri bagi menghadapi cabaran globalisasi.
4. Prihatin
terhadap globalisasi.
|
Aktiviti
|
1.
Guru menerangkan topik pengajaran dengan
jelas.
2.
Murid menyalin nota dan latihan yang
diberikan.
3.
Rumusan.
|
Kaedah pengajaran dan pembelajaran
|
Penerangan.
|
Penerapan Nilai
|
Ketekunan
|
Refleksi
|
Murid
dapat menyiapkan latihan di dalam kelas.
|
|
|
Tarikh
|
28 sept 2012 (jumaat)
|
Minggu
|
38
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
1jam 10
minit.
|
Bidang
|
Kraf
tradisional dan dimensi baru
|
Unit
Pembelajaran
|
Seni
Tekat.
1. Peranan
institusi dan badan kerajaan.
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada
akhir aktiviti murid dapat;
1. Menyenaraikan
institusi yang berperanan dalam membangunkan seni tekat.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran
teori seni
|
Prosedur
|
1.
Guru menerangkan topik pengajaran.
2.
Murid menyalin nota dan membuat latihan.
3.
Guru
dan murid berbincang jawapan latihan soalan objektif.
4.
Pengukuhan dan pengkayaan.
5.
Rumusan
|
Keperluan
|
Rujukan
: Fokus Super PSV spm terbitan Pelangi
|
Penerapan nilai
|
Kerjasama,
tekun.
|
Refleksi
|
Suasana
murid berada dalam keadaan terkawal, P&P berjalan lancar.
|
Friday, 12 October 2012
RPH MINGGU 38
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment