Tarikh
|
1 Oktober 2012
(Isnin)
|
Minggu
|
39
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S3
dan 5K4
|
Masa
|
1jam 10
minit
|
Bidang
|
-
|
Unit Pembelajaran
|
Perbincangan
soalan peperiksaan percubaan SPM
|
Hasil pembelajaran
|
Pada
akhir pembelajaran murid dapat:
1.
Mengetahui jawapan soalan peperiksaan.
2.
Memperkukuhkan pengetahuan terhadap subjek.
|
Aktiviti
|
1. Guru
menerangkan aktiviti.
2. Guru
berbincang bersama murid jawapan soalan percubaan SPM
3. Murid
membuat pembetulan dalam buku latihan.
4. Pengukuhan
dan pengkayaan.
5. Rumusan.
|
Kaedah pengajaran dan pembelajaran
|
Perbincangan
|
Penerapan Nilai
|
Kerajinan,
kerjasama.
|
Refleksi
|
Murid
menyiapkan pembetulan di dalam kelas dan memberikan tumpuan yang baik semasa
P&P
|
|
|
Tarikh
|
1
Oktober 2012 (Isnin)
|
Minggu
|
39
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
1jam
10 minit.
|
Bidang
|
Kraf
tradisional dan dimensi baru
|
Unit
Pembelajaran
|
Seni
Tekat
1.
Kemasan dan pemeliharaan hasil seni tekat.
2.
Tokoh-tokoh penting.
3.
Dimensi baru seni tekat.
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada
akhir pembelajaran murid dapat;
1. Mengetahui
kemasan dan pemeliharaan hasil karya seni tekat.
2. Mengenal
beberapa tokoh penting.
3. Memerhati
hasil dimensi baru dalam tekatan.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran
teori seni.
|
Prosedur
|
1. Guru
menerangkan isi pelajaran.
2. Guru
memberikan nota dan latihan.
3. Murid
menyalin nota dan membuat latihan.
4. Pengukuhan dan pengkayaan.
5. Rumusan.
|
Keperluan
|
Rujukan
: Fokus Super PSV spm terbitan Pelangi
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan.
|
Refleksi
|
P&P
berjalan lancar.
|
|
|
Tarikh
|
2
oktober 2012 (selasa)
|
Minggu
|
39
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
4S1
|
Masa
|
1
jam 10 minit
|
Bidang
|
Tema 6 ;
cabaran masa depan
|
Unit Pembelajaran
|
Aktiviti
11c : tanggungjawab terlaksana,pengguna sejahtera.
|
Hasil pembelajaran
|
Pada
akhir pembelajaran, murid dapat ;
1. Menerangkan
tanggungjawab sebagai pengguna.
2. Mengamalkan
sikap bertanggungjawab sebagai pengguna rasional.
3. Peka
terhadap tanggungjawab sebagai pengguna yang rasional.
|
Aktiviti
|
1.
Guru menerangkan topik dan aktiviti.
2.
Murid membuat belanjawan diri.
3.
Guru menyenak belanjawan murid.
4.
Guru memberi komen dan penerangan.
5.
Pengukuhan dan pengkayaan.
6.
Rumusan.
|
Kaedah pengajaran dan pembelajaran
|
Penerangan.
|
Penerapan Nilai
|
Kesedaran dan
rasional.
|
Refleksi
|
Murid telah
membuat belanjawan diri dengan baik di dalam kelas serta memberi kerjasama
semasa guru mengajar.
|
|
|
Tarikh
|
3
oktober 2012 (Rabu)
|
Minggu
|
39
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S5
dan 5K7
|
Masa
|
1 jam 10
minit
|
Bidang
|
Tema
6 : Cabaran Masa Depan
|
Unit Pembelajaran
|
Aktiviti
9B: Menangani Cabaran Globalisasi
|
Hasil pembelajaran
|
Pada
akhir pembelajaran murid dapat :
1.
menyenaraikan cara-cara menangani cabaran
globalisasi.
2.
Menghuraikan kepentingan hubungan serantau
dan dunia dalam menangani cabaran globalisasi.
3.
Mengambil tindakan yang rasional untuk
menangani saingan serantau dan dunia.
4.
Cinta dan sanggup berkorban untuk Negara.
|
Aktiviti
|
1. Guru
memperkenalkan topik pengajaran, menerangkan dengan lebih jelas dan
terperinci isi-isi pengajaran.
2. Murid
mendengar dan mencatat isi penting.
3. Guru
memilih beberapa orang murid untuk membuat membuat pengucapan awam.
4. Guru dan
murid memberikan pandangan.
5. Pengukuhan
dan pengkayaan.
6. Rumusan
|
Kaedah pengajaran dan pembelajaran
|
·
Perbincangan
·
Penerangan
·
Pengucapan awam
|
Penerapan Nilai
|
Keberanian,
kerjasama dan kerajinan.
|
Refleksi
|
Murid
memberikan komitmen yang sepenuhnya dalam kelas.
|
|
|
Tarikh
|
4
Oktober 2012 (Khamis)
|
Minggu
|
39
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K4 dan
4K7
|
Catatan
|
PEPERIKSAAN
AKHIR TAHUN TINGKATAN 4
SAINS KERTAS 1 DAN 2
|
|
|
Tarikh
|
4
oktober 2012 (khamis)
|
Minggu
|
39
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S4
|
Masa
|
1
jam 10 minit
|
Bidang
|
Tema 6 :
Cabaran Masa Depan
|
Unit Pembelajaran
|
Aktiviti
9B: Menangani Cabaran Globalisasi
|
Hasil pembelajaran
|
Pada
akhir pembelajaran murid dapat :
1. menyenaraikan
cara-cara menangani cabaran globalisasi.
2. Menghuraikan
kepentingan hubungan serantau dan dunia dalam menangani cabaran globalisasi.
3. Mengambil
tindakan yang rasional untuk menangani saingan serantau dan dunia.
4. Cinta
dan sanggup berkorban untuk Negara.
|
Aktiviti
|
1.
Guru memperkenalkan topik pengajaran,
menerangkan dengan lebih jelas dan terperinci isi-isi pengajaran.
2.
Murid mendengar dan mencatat isi penting.
3.
Guru memilih beberapa orang murid untuk
membuat membuat pengucapan awam.
4.
Guru dan murid memberikan pandangan.
5.
Pengukuhan dan pengkayaan.
6.
Rumusan
|
Kaedah pengajaran dan pembelajaran
|
·
Perbincangan
·
Penerangan
·
Pengucapan awam
|
Penerapan Nilai
|
Keberanian,
kerjasama dan kerajinan.
|
Refleksi
|
Sesi
P&P dapat dijalankan dengan baik, murid mendengar dengan sepenuh
perhatian terhadap guru.
|
|
|
Tarikh
|
5
Oktober 2012 (jumaat)
|
Minggu
|
39
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K7
|
Catatan
|
ULANGKAJI MATAPELAJARAN PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
|
Sunday, 14 October 2012
RPH MINGGU 39
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment