Tarikh
|
06.05.2013 ( Selasa)
|
Kelas
|
4K9 & 4K6
|
Masa
|
7.05 – 8.15 Pagi(4K9) & 9.45 –
10.55 (4K6)
|
Subjek
|
Pendidikan seni visual
|
Bidang
|
Asas seni
reka, prinsip rekaan, seni halus, komunikasi visual.
|
Unit Pembelajaran
|
Ulangkaji
peperiksaan
|
Hasil pembelajaran
|
Murid dapat
menguasai topik pelajaran dengan baik.
|
Aktiviti
|
Menjawab soalan Objektif.
|
Prosedur
|
1. Guru mengedarkan kertas soalan.
2. Murid mula menjawab kertas soalan
yang diberikan.
3. Murid dan guru membincangkan
jawapan.
4. Rumusan.
|
Keperluan
|
Kertas soalan PSV
|
Penerapan nilai
|
Daya
berfikir yang baik dan kerajinan.
|
Refleksi
|
Masih terdapat Murid tidak dapat menguasai tajuk
pelajaran. P&P berjalan dengan baik.
|
|
|
Tarikh
|
07.05.2013 ( Selasa)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
7.05 – 8.15
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan
Alam Sekitar (peka terhadap isu-isu alam sekitar)
|
Tujuan
|
Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu
perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas
|
BBM
|
Buku latihan, buku teks
|
Objektif P&P
|
Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan /
ciri-ciri nilai peka terhadap isu alam sekitar
|
Hasil pembelajaran
|
Menyatakan maksud nilai kemapanan alam sekitar yang telah
dipelajari minggu lepas (hafalan setiap nilai yang telah dipelajari)
|
Penerapan nilai
|
Tanggungjawab
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar membuat
latihan / perbincangan aktiviti ‘fikir dan jawab’ berpandukan buku teks,
pelajar juga didedahkan dengan kepentingan / peranan Pertubuhan Badan Bukan
Kerajaan (NGO) dan masyarakat dalam usaha mengurangkan pencemaran alam
sekitar serta pendedahan tentang ‘masyarakat lestari’. Guru menentukan
jawapan perbincangan / isi yang relevan
|
Refleksi
|
P&P berjalan dengan lancar dan pelajar memberi tumpuan
sepenuhnya semasa sesi P&P berlangsung serta keadaan kelas adalah
terkawal
|
|
|
Tarikh
|
07.05.2013 ( Selasa)
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
9.45 – 10.55
|
Subjek
|
Pendidikan Seni
Visual
|
Bidang
|
Asas seni
reka, prinsip rekaan, seni halus, komunikasi visual.
|
Unit
Pembelajaran
|
Ulangkaji
peperiksaan
|
Hasil
pembelajaran
|
Murid dapat
menguasai topik pelajaran dengan baik.
|
Aktiviti
|
Menjawab soalan Objektif.
|
Prosedur
|
1. Guru mengedarkan kertas soalan.
2. Murid mula menjawab kertas soalan
yang diberikan.
3. Murid dan guru membincangkan
jawapan.
4. Rumusan.
|
Keperluan
|
Kertas soalan PSV
|
Penerapan nilai
|
Daya
berfikir yang baik dan kerajinan.
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar.
|
|
|
Tarikh
|
08.05.2013 (Rabu) , 09.5.2013 (khamis) dan 10.05.2013
(Jumaat)
|
Perkara
|
Peperiksaan
Pertengahan tahun Tingkatan 4 dan
Tingkatan 5
|
Sunday, 12 May 2013
RPH MINGGU 19
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment