Tarikh
|
29.07.2013 ( Isnin)
|
Kelas
|
4K9
& 4K6
|
Masa
|
7.05
– 8.15 Pagi (4K9) & 11.30 – 12.40 Tgh (4K6)
|
Subjek
|
Pendidikan
seni visual
|
Bidang
|
Kraf
tradisional melayu
|
Unit
Pembelajaran
|
Seni halus ( Batik)
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada akhir
pelajaran murid dapat :
1. Mengetahui
sejarah Batik.
2. Mengenal
motif-motif corak batik.
3. Mengetahui
jenis batik.
4. Mengenal
tokoh-tokoh yang terlibat dengan penghasilan batik.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran teori
|
Prosedur
|
1. Guru
memberi penerangan pengenalan topik pembelajaran.
2. Guru
menunjukkan beberapa contoh gambar batik, jenis dan motif batik.
3. Murid
menyalin nota dan melukis contoh motif dalam buku nota.
4. Rumusan.
|
Keperluan
|
Rujukan : teori PSV SPM terbitan pelangi.
|
Penerapan
nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Murid memberikan sepenuh penumpuan dalam p&p.
Pengawalan kelas adalah baik.
|
|
|
Tarikh
|
30.07.2013 ( Selasa)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
7.05 – 8.15
|
Subjek
|
Pendidikan Moral (sambungan P&P - pembentangan kumpulan)
|
Tajuk
|
Merangkumi
Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
|
Tujuan
|
Melatih pelajar menjelaskan
pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas
|
BBM
|
Buku latihan,
buku teks, buku kerja dan kertas mahjung
|
Objektif
P&P
|
Menyatakan pendapat yang bernas
tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk pembentangan dan
latihan yang dibuat
|
Hasil
pembelajaran
|
Menyedari dan
sentiasa peka kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta menyatakan
maksud setiap nilai (hafalan setiap nilai yang dipelajari)
|
Penerapan
nilai
|
Tumpuan
|
Aktiviti
|
Guru meminta
pelajar untuk membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka
mengikut kumpulan masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam
tentang hak kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan
pengguna. Guru juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan
berpandukan buku teks & buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan
/ isi yang relevan. Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa
yang sama mereka dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P
berjalan lancar dan pelajar meneruskan tugasan menyalin nota tentang tajuk
yang dipelajari
|
|
|
Tarikh
|
30.07.2013 ( Selasa)
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
9.45 – 10.55
|
Subjek
|
Pendidikan seni
|
Bidang
|
Sejarah dan
apresiasi seni di malaysia
|
Unit
Pembelajaran
|
Perkembangan seni di Malaysia.
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada akhir
pembelajaran murid dapat :
1. Mengetahui
sejarah dan perkembangan institusi seni lukis di Malaysia.
2. Perkembangan
gaya catan di Malaysia.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran teori
|
Prosedur
|
1. Guru
memberi penerangan pengenalan dan sejarah perkembangan seni visual di
Malaysia serta gaya catan Malaysia.
2. Guru
member nota kepada pelajar.
3. Membuat
rumusan tentang P&P.
|
Keperluan
|
Rujukan : Teori PSV SPM terbitan pelangi.
|
Penerapan
nilai
|
Kekemasan
dan kebersihan.
|
Refleksi
|
Pelajar menunjukkan respon yang baik semasa guru
membuat penerangan. P&P berjalan dengan lancar.
|
|
|
Tarikh
|
31.07.2013 ( Rabu)
|
Kelas
|
4K9 & 4K6
|
Masa
|
7.05- 8.15 (4K9) pemulihan & 8.15 – 9.25 (4K6)
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Seni halus (Batik)
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan
teori seni halus.
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran , murid dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti
|
Kuiz teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 20 soalan kepada murid dan murid diminta
menjawab soalan dalam masa 25 minit.
2.
Perbincangan jawapan guru dan murid.
|
Keperluan
|
Rujukan :
Teori PSV SPM terbitan pelangi.
|
Penerapan
nilai
|
Kerajinan.
|
Refleksi
|
Murid
memberi kerjasama dan komitmen semasa P&P berjalan.
|
|
|
Tarikh
|
1.08.2013 ( Khamis)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
7.05 – 8.15
|
Subjek
|
Pendidikan Moral (sambungan P&P -
pembentangan kumpulan)
|
Tajuk
|
Merangkumi Nilai-nilai Yang
Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
|
Tujuan
|
Melatih
pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang
dibincangkan dalam kelas
|
BBM
|
Buku latihan, buku teks, buku
kerja dan kertas mahjung
|
Objektif
P&P
|
Menyatakan
pendapat yang bernas tentang kepentingan / ciri-ciri nilai berdasarkan tajuk
pembentangan dan latihan yang dibuat
|
Hasil
pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka
kepada kehendak soalan yang dikemukakan serta
menyatakan maksud setiap nilai
(hafalan setiap nilai yang dipelajari)
|
Penerapan
nilai
|
Tumpuan
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar untuk
membentangkan tajuk-tajuk yang telah diberikan kepada mereka mengikut kumpulan
masing-masing. Guru juga menjelaskan dengan lebih mendalam tentang hak
kanak-kanak, wanita, pekerja, Orang Kurang Upaya (OKU) dan pengguna. Guru
juga meminta pelajar membuat latihan dan perbincangan berpandukan buku teks
& buku kerja. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan.
Pelajar membuat semakan, perbincangan serta pada masa yang sama mereka
dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar dan pelajar meneruskan tugasan menyalin
nota tambahan yang telah diberikan kepada mereka
|
|
|
Tarikh
|
1.08.2013 ( Khamis)
|
Kelas
|
4K6 & 4K9
|
Masa
|
8.15-9.25 ( 4K6) 11.30- 12.40 (4K9)
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Seni halus (ukiran)
|
Unit
Pembelajaran
|
Soalan
teori seni halus.
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran , murid dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti
|
Kuiz teori.
|
Prosedur
|
2.
Guru memberi 20 soalan kepada murid dan murid diminta
menjawab soalan dalam masa 25 minit.
3.
Perbincangan jawapan guru dan murid.
|
Keperluan
|
Rujukan :
Teori PSV SPM terbitan pelangi.
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan.
|
Refleksi
|
Murid
memberi kerjasama dan komitmen semasa P&P berjalan.
|
|
|
Tarikh
|
2.08.2013 (Jumaat)
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
8.15 -9.25
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Kraf
tradisional melayu
|
Unit
Pembelajaran
|
Seni halus ( Batik)
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir
pelajaran murid dapat :
1. Mengetahui
sejarah Batik.
2. Mengenal
motif-motif corak batik.
3. Mengetahui
jenis batik.
4. Mengenal
tokoh-tokoh yang terlibat dengan penghasilan batik.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran teori
|
Prosedur
|
1. Guru
memberi penerangan pengenalan topik pembelajaran.
2. Guru
menunjukkan beberapa contoh gambar batik, jenis dan motif batik.
3. Murid
menyalin nota dan melukis contoh motif dalam buku nota.
4. Rumusan.
|
Keperluan
|
Rujukan : teori PSV SPM terbitan pelangi.
|
Penerapan
nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Murid memberikan sepenuh penumpuan dalam p&p.
Pengawalan kelas adalah baik.
|
|
|
Tarikh
|
2.08.2013 (Jumaat)
|
Kelas
|
4K9
|
Masa
|
8.15 -9.25
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Seni halus (anyaman)
|
Unit
Pembelajaran
|
Soalan
teori seni halus.
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran , murid dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti
|
Kuiz teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 20 soalan kepada murid dan murid diminta
menjawab soalan dalam masa 25 minit.
2.
Perbincangan jawapan guru dan murid.
|
Keperluan
|
Rujukan :
Teori PSV SPM terbitan pelangi.
|
Penerapan
nilai
|
Kerajinan.
|
Refleksi
|
Murid
memberi kerjasama dan komitmen semasa P&P berjalan.
|
Tuesday, 27 August 2013
RPH MINGGU 31
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Best New Casinos & Hotel in Henderson | MapYRO
ReplyDeleteDiscover the best new casinos 평택 출장샵 & hotel in 동두천 출장마사지 Henderson. 경상북도 출장샵 MapYRO offers state-of-the-art technology, including 경산 출장샵 updated floor plans, guest 나주 출장마사지 ratings,
get redirected here realistic dildo,bulk sex dolls,sex chair,dildos,wholesale sex toys,sex chair,cheap sex toys,horse dildo,dildos use this link
ReplyDelete