Tarikh
|
3 sept 2012
(isnin)
|
Minggu
|
35
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S3 dan 5K4
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Catatan
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM 2012
|
|
|
Tarikh
|
3 sept 2012 ( isnin)
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Bidang
|
Kraf tradisional dan dimensi baru
|
Unit Pembelajaran
|
Seni ukiran kayu
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir unit ini murid dapat;
1.
mengukuhkan
pengetahuan terhadap topik ukiran kayu.
|
Aktiviti
|
Kuiz pendidikan seni visual.
|
Prosedur
|
1.
guru
menerangkan aktiviti
2.
guru
membacakan soalan manakala murid menjawab dalam kertas
3.
perbincangan
jawapan.
4.
Rumusan
|
Keperluan
|
Rujukan : Fokus Super PSV spm terbitan
Pelangi
|
Penerapan nilai
|
·
Berusaha
·
Tekun
|
Refleksi
|
Murid mengikuti P&P dengan baik.
|
|
|
Tarikh
|
4 Sept 2012 (selasa)
|
Minggu
|
35
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
4S1
|
Masa
|
1 Jam 10 minit
|
Bidang
|
Tema 5 ; Malaysia Negara berdaulat
|
Unit
Pembelajaran
|
Unit 9 ; peruntukkan utama perlembagaan
Malaysia
|
Hasil
pembelajaran
|
Pada akhir unit ini murid dapat:
1.
Menerangkan
peruntukkan utama perlembagaan malaysia
2.
Menghuraikan
batasan hak dan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia
3.
Mempertahankan
kedaulatan perlembagaan Malaysia.
4.
Mentaati perlembagaan
Malaysia.
|
Aktiviti
|
1. Guru menerangkan topik pengajaran secara
terperinci.
2. murid mencatat isi –isi penting yang
disebutkan oleh guru.
3. Murid membuat latihan pengukuhan yang
diarahkan oleh guru.
4. Pengukuhan dan pengkayaan.
5. Rumusan.
|
Kaedah
pengajaran dan pembelajaran
|
penerangan
|
Penerapan
Nilai
|
·
Ketekunan
·
menghormati
|
Refleksi
|
Murid dapat menyiapkan latihan dan nota
dengan baik.
|
|
|
Tarikh
|
4 sept 2012 ( selasa)
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K4
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Bidang
|
Kraf tradisional dan dimensi baru
|
Unit Pembelajaran
|
Seni ukiran kayu
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir unit ini murid dapat;
1.
mengukuhkan
pengetahuan terhadap topik ukiran kayu.
|
Aktiviti
|
Kuiz pendidikan seni visual.
|
Prosedur
|
1. guru menerangkan aktiviti
2. guru membacakan soalan manakala murid
menjawab dalam kertas
3. perbincangan jawapan.
4. Rumusan
|
Keperluan
|
Rujukan : Fokus Super PSV spm terbitan
Pelangi
|
Penerapan nilai
|
·
Berusaha
·
Tekun
|
Refleksi
|
Murid menjawab soalan yang diberikan oleh
guru dengan betul.
|
|
|
Tarikh
|
5 sept 2012 ( rabu)
|
Minggu
|
35
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S5 dan 5K7
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Catatan
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM 2012
|
|
|
Tarikh
|
6 September 2012 (Khamis)
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K4 dan 4K7
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Bidang
|
Kraf tradisional dan dimensi baru (seni
ukiran kayu)
|
Unit Pembelajaran
|
Ukiran layang
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid dapat;
1.
Mengenali
jenis ukiran kayu iaitu ukiran layang.
2.
Mengaplikasikan
media dan peralatan bagi menghasilkan hiasan dinding.
3.
Mengkaji
motif dan corak awan larat.
|
Aktiviti
|
Menghasilkan hiasan dinding yang
bermotifkan ukiran layang dengan menggunakan media yang sesuai.
|
Prosedur
|
1.
Guru
memperkenalkan topik dan aktiviti pengajaran.
2.
Guru
menerangkan secara terperinci tentang aktiviti yang akan dilakukan oleh
murid.
3.
Guru
menunjukkan contoh hiasan dinding yang telah disediakan sebagai BBM.
4.
Guru
memperkenalkan bahan dan media yang akan digunakan oleh murid.
5.
Guru
menerangkan kaedah menghasilkan ukiran layang
pada kad board.
6.
Guru
mengagihkan murid kepada kumpulan untuk menjalankan aktiviti.
7.
Guru
memantau aktiviti murid.
8.
Persembahan/pembentangan
karya ( hiasan dinding)
9.
Rumusan.
|
Keperluan
|
Rujukan : Fokus Super
PSV spm terbitan Pelangi
Media / bahan : kad board (hitam), pisau,
pembaris.
|
Penerapan nilai
|
-
Menghargai
kraf seni ukiran
-
Kerjasama
-
Toleransi
-
Kesedaran
|
Refleksi
|
Kelas 4K4 – murid melakukan aktiviti dengan
bersungguh-sungguh dan penuh komitmen.
Kelas 4K7 – murid memberikan kerjasama
kepada guru dan mengikut setiap langkah-langkah dengan betul.
|
|
|
Tarikh
|
6 sept 2012 ( khamis)
|
Minggu
|
35
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tingkatan
|
5S4
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Catatan
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM 2012
|
|
|
Tarikh
|
7 september 2012 ( jumaat)
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
1 jam 10 minit
|
Bidang
|
Kraf tradisional dan dimensi baru
|
Unit Pembelajaran
|
seni ukiran kayu
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid dapat;
1. Dapat mengenali jenis ukirn tradisional
melayu.
2. Memperbaiki mutu lukisan.
|
Aktiviti
|
Menghasilkan ilustrasi ukiran tradisional
melayu.
|
Prosedur
|
1. Guru menerangkan aktiviti yang murid akan
lakukan.
2. Guru menunjukkan kaedah penghasilan
ilustrasi.
3. Murid menggunakan media pensil untuk
melukis.
4. Pembentangan
5. Rumusan
|
Keperluan
|
Bahan / media : pensil, kertas lukisan.
|
Penerapan nilai
|
Ketekunan
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar.
|
Sunday, 30 September 2012
RPH MINGGU 35
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment