Tarikh
|
10.06.2013 ( Isnin)
|
Kelas
|
4K9 & 4K6
|
Masa
|
7.05 – 8.15 Pagi(4K9) & 9.45 –
10.55 (4K6)
|
Subjek
|
Pendidikan seni visual
|
Bidang
|
Seni halus
|
Unit Pembelajaran
|
Lukisan/catan
·
Pembetulan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1. Menyatakan
kekuatan dan kelemahan karya lukisan atau catan peperiksaan dari segi
gubahan, penggunaan media dan teknik dengan baik.
|
Aktiviti
|
Perbincangan-Kritikan
dan apresiasi.
|
Prosedur
|
1.
Guru menunjukkan karya lukisan
peperiksaan pelajar.
2.
Guru memberi komen secara
keseluruhan.
3.
Murid diminta untuk menyatakan
kekuatan dan kelemahan karya dari segi gubahan, media dan teknik.
4.
Guru mengukuhkan komen murid.
5.
Rumusan pelajaran.
|
Keperluan
|
Bahan: Karya lukisan
murid.
Rujukan: PSV SPM |
Penerapan nilai
|
Penghargaan dan apresiasi karya lukisan.
|
Refleksi
|
Pelajar mengetahui
kekuatan dan kelemahan masing-masing dalam penghasilan karya seni halus.
|
|
|
Tarikh
|
11.06.2013
( Selasa)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
7.05 – 8.15
|
Subjek
|
Pendidikan Moral (Pembetulan Kertas Ujian / Peperiksaan
Pertengahan Tahun) & sambungan P&P Nilai Yang Berkaitan Alam Sekitar
|
Tajuk
|
Merangkumi Nilai-nilai Yang
Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar
|
Tujuan
|
Melatih pelajar memahami dengan lebih mendalam tentang
nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan yang dibuat
|
BBM
|
Buku latihan, buku teks, kertas
soalan Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar menyedari dan tidak
melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan peperiksaan
|
Hasil pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka
kepada kehendak soalan yang dikemukakan
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan,
perbincangan dan pembetulan kertas peperiksaan serta pada masa yang sama
mereka dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P
berjalan lancar kerana pelajar dilihat memberi tumpuan sepenuhnya semasa sesi
perbincangan
|
|
|
Tarikh
|
11.06.2013 (
Selasa)
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
9.45 – 10.55
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Seni halus
|
Unit Pembelajaran
|
Lukisan/catan
·
Pembetulan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1. Menyatakan
kekuatan dan kelemahan karya lukisan atau catan peperiksaan dari segi
gubahan, penggunaan media dan teknik dengan baik.
|
Aktiviti
|
Perbincangan-Kritikan
dan apresiasi.
|
Prosedur
|
1.
Guru menunjukkan karya lukisan
peperiksaan pelajar.
2.
Guru memberi komen secara
keseluruhan.
3.
Murid diminta untuk menyatakan
kekuatan dan kelemahan karya dari segi gubahan, media dan teknik.
4.
Guru mengukuhkan komen murid.
5.
Rumusan pelajaran.
|
Keperluan
|
Bahan: Karya lukisan
murid.
Rujukan: PSV SPM |
Penerapan nilai
|
Penghargaan dan apresiasi karya lukisan.
|
Refleksi
|
Pelajar mengetahui
kekuatan dan kelemahan masing-masing dalam penghasilan karya seni halus.
|
|
|
Tarikh
|
12.06.2013
( Rabu)
|
Kelas
|
8.15-9.25 (4K6), 10.20-11.30 (4K9)
|
Masa
|
Pendidikan Seni Visual (4K6) & Pemulihan PSV (
4K9)
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Seni halus
|
Unit Pembelajaran
|
Pembetulan kertas peperiksaan 2611/1 (Teori Seni)
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1. 1.
Menyatakan kehendak soalan dan jawapan soalan objektif dengan baik.
|
Aktiviti
|
Perbincangan.
|
Prosedur
|
1. Guru
mengedarkan kertas peperiksaan murid.
2. Guru
memberi komen keputusan secara keseluruhan.
3. Murid
diminta untuk menyatakan kehendak setiap soalan serta jawapan kertas
peperiksaan.
4. Guru
mengukuhkan jawapan murid.
5. Rumusan
pelajaran.
|
Keperluan
|
Bahan: Kertas soalan peperiksaan.
Rujukan: PSV SPM |
Penerapan nilai
|
Kerjasama dan
bertanggungjawab.
|
Refleksi
|
Keputusan peperiksaan pelajar adalah kurang
memuaskan. Ramai pelajar yang tidak begitu memahami kehendak soalan dan hanya
meneka jawapan sahaja.
|
|
|
Tarikh
|
13.06.2013 (
Khamis)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
7.05 – 8.15
|
Subjek
|
Pendidikan Moral (Pembetulan
Kertas Ujian / Peperiksaan Pertengahan Tahun) & sambungan P&P Nilai
Yang Berkaitan Alam Sekitar
|
Tajuk
|
Merangkumi Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri, Kekeluargaan & Alam Sekitar
|
Tujuan
|
Melatih pelajar memahami dengan
lebih mendalam tentang nilai / topik yang dibincangkan menerusi pembetulan
yang dibuat
|
BBM
|
Buku latihan, buku teks, kertas soalan Peperiksaan
Pertengahan Tahun
|
Objektif P&P
|
Membuat pembetulan agar pelajar
menyedari dan tidak melakukan kesilapan yang berulang dalam menjawab soalan-soalan
peperiksaan
|
Hasil pembelajaran
|
Menyedari dan sentiasa peka kepada kehendak soalan yang
dikemukakan
|
Penerapan nilai
|
Kerjasama
|
Aktiviti
|
Pelajar membuat semakan, perbincangan dan pembetulan
kertas peperiksaan serta pada masa yang sama mereka dibimbing oleh guru
|
Refleksi
|
P&P berjalan lancar dan keadaan kelas terkawal
|
|
|
Tarikh
|
14.06.2013
( Khamis)
|
Kelas
|
4K6 & 4K9
|
Masa
|
8.15-9.25 ( 4K9) 11.30- 12.40 (4K6)
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Seni halus
|
Unit Pembelajaran
|
Pembetulan kertas peperiksaan 2611/1 (Teori Seni)
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1. 1.
Menyatakan kehendak soalan dan jawapan soalan objektif dengan baik.
|
Aktiviti
|
Perbincangan.
|
Prosedur
|
1.
Guru
mengedarkan kertas peperiksaan murid.
2.
Guru memberi komen keputusan secara
keseluruhan.
3.
Murid diminta untuk menyatakan
kehendak setiap soalan serta jawapan kertas peperiksaan.
4.
Guru mengukuhkan jawapan murid.
5.
Rumusan pelajaran.
|
Keperluan
|
Bahan: Kertas soalan peperiksaan.
Rujukan: PSV SPM |
Penerapan nilai
|
Kerjasama dan
bertanggungjawab.
|
Refleksi
|
Keputusan peperiksaan pelajar adalah kurang
memuaskan. Ramai pelajar yang tidak begitu memahami kehendak soalan dan hanya
meneka jawapan sahaja.
|
|
|
Tarikh
|
15.06.2013 (Jumaat)
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
8.15 -9.25
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Kajian Rekaan Seni Visual (SPM)
|
Unit Pembelajaran
|
Papan peraga
·
Lukisan 3 dimensi tiga sudut pandangan yang menarik.
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1. Menghasilkan
sebuah lukisan tiga dimensi yang menunjukkan tiga sudut pandangan papan
peraga yang menarik dengan baik.
|
Aktiviti
|
Amali melukis.
|
Prosedur
|
1. Guru
menunjukkan contoh lukisan tiga dimensi.
2. Guru
menerangkan teknik menghasilkan lukisan.
3. Murid
diminta untuk menghasilkan lukisan.
4. Guru
memantau dan membimbing.
5. Rumusan
pelajaran dengan persembahan karya lakaran murid.
|
Keperluan
|
Alat: Pensil warna,
kertas lukisan.
Bahan: Contoh lukisan 3 dimensi. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan nilai
|
Kemasan dan kebersihan.
|
Refleksi
|
P & P dapat
berjalan dengan lancar namun pelajar tidak dapat menghasilkan sudut pandangan
yang menarik dan mereka boleh baiki semula apabila produk siap dihasilkan.
|
|
|
Tarikh
|
15.06.2013
(Jumaat)
|
Kelas
|
4K9
|
Masa
|
8.15 -9.25
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Seni halus
|
Unit Pembelajaran
|
Pembetulan kertas peperiksaan 2611/1 (Teori Seni)
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1. 1.
Menyatakan kehendak soalan dan jawapan soalan objektif dengan baik.
|
Aktiviti
|
Perbincangan. (sambungan)
|
Prosedur
|
1.
Guru
mengedarkan kertas peperiksaan murid.
2.
Guru memberi komen keputusan secara
keseluruhan.
3.
Murid diminta untuk menyatakan
kehendak setiap soalan serta jawapan kertas peperiksaan.
4.
Guru mengukuhkan jawapan murid.
5.
Rumusan pelajaran.
|
Keperluan
|
Bahan: Kertas soalan peperiksaan.
Rujukan: PSV SPM |
Penerapan nilai
|
Kerjasama dan
bertanggungjawab.
|
Refleksi
|
Keputusan peperiksaan pelajar adalah kurang
memuaskan. Ramai pelajar yang tidak begitu memahami kehendak soalan dan hanya
meneka jawapan sahaja.
|
Tuesday, 16 July 2013
RPH MINGGU 24
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment