Tarikh
|
18.03.2013 (Isnin)
|
Kelas
|
4K9 &
4K6
|
Masa
|
7.05 – 8.15
Pagi(4K9) & 9.45 – 10.55 (4K6)
|
Subjek
|
Pendidikan
seni visual
|
Bidang
|
Komunikasi visual
|
Unit Pembelajaran
|
Pembungkusan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1. Menyatakan perkara-perkara penting
dalam reka bentuk pembungkusan serta memberikan contoh dengan betul.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran teori seni visual
|
Prosedur
|
1.
Guru memperkenalkan topik pengajaran
2.
Guru memberi penerangan beserta contoh
pembungkusan.
3.
Guru memberikan nota.
4.
Murid menyalin nota.
5.
Rumusan.
|
Keperluan
|
Contoh reka bentuk pembungkusan
Buku rujukan PSV SPM
|
Penerapan nilai
|
Kerjasama dan ketekunan.
|
Refleksi
|
Bertugas bagi
kejohanan MSSM Bahagian Samarahan 2013 sebagai ajk pendaftaran di Stadium Sukan Samarahan dari 18 hingga 21 Mac 2013.
|
|
|
Tarikh
|
19.03.2013
(Selasa)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
7.05 – 8.15
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan
Kekeluargaan (kasih sayang terhadap keluarga)
|
Tujuan
|
Melatih pelajar menjelaskan pendapat tentang sesuatu
perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas
|
BBM
|
Buku latihan, buku teks
|
Objektif P&P
|
Menyatakan pendapat yang bernas tentang kepentingan /
ciri-ciri nilai kasih sayang dalam keluarga
|
Hasil pembelajaran
|
Menyatakan maksud nilai kasih sayang terhadap keluarga
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar membuat
latihan / perbincangan aktiviti ‘fikir dan jawab’ berpandukan buku teks,
pelajar juga didedahkan dengan cara-cara menunjukkan kasih sayang kepada ibu
bapa. Guru menentukan jawapan perbincangan / isi yang relevan
|
Refleksi
|
Bertugas bagi kejohanan MSSM
Bahagian Samarahan 2013 sebagai ajk pendaftaran di Stadium Sukan Samarahan dari 18 hingga 21 Mac 2013.
|
|
|
Tarikh
|
19.03.2013 (Selasa)
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
9.45 – 10.55
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Kajian Seni Reka Visual
-
Seni halus
|
Unit Pembelajaran
|
Lukisan Realistik
|
Hasil pembelajaran
|
1.
Menghasilkan lukisan realistik yang bertemakan
buah-buahan dengan menampilkan unsur seni dan prinsip seni yang menarik.
|
Aktiviti
|
Amali lukisan
|
Prosedur
|
1.
Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan
realistik.
2.
Guru menunjukkan demostrasi melukis dan
mewarna lukisan buah-buahan.
3.
Murid melukis lukisan realistik dan guru
memantau.
4.
Guru memberikan komen.
5.
Rumusan.
|
Keperluan
|
Contoh lukisan realistic
Kertas lukisan
Pensil warna
|
Penerapan nilai
|
Ketekunan dan kerjasama
|
Refleksi
|
Bertugas bagi
kejohanan MSSM Bahagian Samarahan 2013 sebagai ajk pendaftaran di Stadium
Sukan Samarahan dari 18 hingga 21 Mac
2013.
|
|
|
Tarikh
|
20.03.2013
(Rabu)
|
Kelas
|
4K6 & 4K9
|
Masa
|
8.15-9.25 (4K6), 10.20-11.30 (4K9)
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual (4K6) & Pemulihan PSV (
4K9)
|
Bidang
|
Komunikasi visual
|
Unit Pembelajaran
|
Pembungkusan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1. Menyatakan perkara-perkara penting
dalam reka bentuk pembungkusan serta memberikan contoh dengan betul.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran teori seni visual
|
Prosedur
|
1. Guru
memperkenalkan topik pengajaran
2. Guru
memberi penerangan beserta contoh pembungkusan.
3. Guru
memberikan nota.
4. Murid
menyalin nota.
5. Rumusan.
|
Keperluan
|
Contoh reka bentuk
pembungkusan
Buku rujukan PSV SPM
|
Penerapan nilai
|
Kerjasama dan ketekunan.
|
Refleksi
|
Bertugas bagi kejohanan MSSM
Bahagian Samarahan 2013 sebagai ajk pendaftaran di Stadium Sukan Samarahan dari 18 hingga 21 Mac 2013.
|
|
|
Tarikh
|
21.03.2013 (
Khamis)
|
Kelas
|
4K5
|
Masa
|
7.05 – 8.15
|
Subjek
|
Pendidikan Moral
|
Tajuk
|
Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Kekeluargaan (kasih
sayang terhadap keluarga)
|
Tujuan
|
Melatih pelajar menjelaskan
pendapat tentang sesuatu perkara / nilai yang dibincangkan dalam kelas
|
BBM
|
Buku latihan, buku teks
|
Objektif P&P
|
Menyatakan pendapat yang bernas
tentang kepentingan / ciri-ciri nilai kasih sayang dalam keluarga
|
Hasil pembelajaran
|
Menyatakan maksud
nilai kasih sayang terhadap keluarga
|
Penerapan nilai
|
Kerajinan
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar membuat latihan / perbincangan
aktiviti ‘fikir dan jawab’ berpandukan buku teks, pelajar juga didedahkan
dengan cara-cara menunjukkan kasih sayang kepada ibu bapa. Guru menentukan
jawapan perbincangan / isi yang relevan
|
Refleksi
|
Bertugas bagi
kejohanan MSSM Bahagian Samarahan 2013 sebagai ajk pendaftaran di Stadium
Sukan Samarahan dari 18 hingga 21 Mac
2013.
|
|
|
Tarikh
|
21.03.2013
( Khamis)
|
Kelas
|
4K6 & 4K9
|
Masa
|
8.15-9.25 ( 4K9) 11.30- 12.40 (4K6)
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Komunikasi visual
|
Unit Pembelajaran
|
Pembungkusan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1. Menyatakan perkara-perkara penting
dalam reka bentuk pembungkusan serta memberikan contoh dengan betul.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran teori seni visual
|
Prosedur
|
1. Guru
memperkenalkan topik pengajaran
2. Guru
memberi penerangan beserta contoh pembungkusan.
3. Guru
memberikan nota.
4. Murid
menyalin nota.
5. Rumusan.
|
Keperluan
|
Contoh reka bentuk
pembungkusan
Buku rujukan PSV SPM
|
Penerapan nilai
|
Kerjasama dan ketekunan.
|
Refleksi
|
Bertugas bagi kejohanan MSSM
Bahagian Samarahan 2013 sebagai ajk pendaftaran di Stadium Sukan Samarahan dari 18 hingga 21 Mac 2013.
|
|
|
Tarikh
|
22.03.2013(Jumaat)
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
8.15 -9.25
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Kajian Seni Reka Visual
-
Seni halus
|
Unit Pembelajaran
|
Lukisan Realistik
|
Hasil pembelajaran
|
Menghasilkan lukisan realistik yang bertemakan buah-buahan
dengan menampilkan unsur seni dan prinsip seni yang menarik.
|
Aktiviti
|
Amali lukisan
|
Prosedur
|
1.
Guru menunjukkan beberapa contoh lukisan
realistik.
2.
Guru menunjukkan demostrasi melukis dan
mewarna lukisan buah-buahan.
3.
Murid melukis lukisan realistik dan guru
memantau.
4.
Guru memberikan komen.
5.
Rumusan.
|
Keperluan
|
Contoh lukisan realistik
Kertas lukisan
Pensil warna
|
Penerapan nilai
|
Ketekunan dan kerjasama
|
Refleksi
|
Murid berminat menjalankan
tugasan dan menghasilkan dengan baik.P&P berjalan baik.
|
|
|
Tarikh
|
22.03.2013(Jumaat)
|
Kelas
|
4K9
|
Masa
|
8.15 -9.25
|
Subjek
|
Pendidikan Seni Visual
|
Bidang
|
Komunikasi visual
|
Unit Pembelajaran
|
Pembungkusan
|
Hasil pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1. Menyatakan perkara-perkara penting
dalam reka bentuk pembungkusan serta memberikan contoh dengan betul.
|
Aktiviti
|
Pembelajaran teori seni visual
|
Prosedur
|
1. Guru
memperkenalkan topik pengajaran
2. Guru
memberi penerangan beserta contoh pembungkusan.
3. Guru
memberikan nota.
4. Murid
menyalin nota.
5. Rumusan.
|
Keperluan
|
Contoh reka bentuk
pembungkusan
Buku rujukan PSV SPM
|
Penerapan nilai
|
Kerjasama dan ketekunan.
|
Refleksi
|
P&P berjalan dengan baik. Semua murid memberikan
perhatian dan fokus.
|
Saturday, 20 April 2013
RPH MINGGU 12
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment