Saturday, 9 November 2013

RPH MINGGU 42

Tarikh
14.10.2013 ( Isnin)
Kelas
4K9 & 4K6
Masa
7.05 – 8.15 Pagi (4K9) & 11.30 – 12.40 Tgh (4K6)
Subjek
Pendidikan seni visual
Bidang
CUTI PERISTIWA


Tarikh
15.10.2013 ( Selasa)
Kelas
4K5
Masa
7.05 – 8.15
Subjek
Pendidikan Moral
Tajuk
CUTI HARI RAYA AIDILADHA


Tarikh
15.10.2013 ( Selasa)
Kelas
5K4
Masa
9.45 – 10.55
Subjek
Pendidikan seni
Bidang
CUTI HARI RAYA AIDILADHA


Tarikh
16.10.2013 ( Rabu)
Kelas
4K9 & 4K6
Masa
7.05- 8.15 (4K9) pemulihan & 8.15 – 9.25 (4K6)
Subjek
Pendidikan Seni Visual
Bidang
Keseluruhan topik PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti
Kuiz Teori
Prosedur
2.      Guru memberikan 40 soalan kepada murid dan menjawab soalan selama 60 minit.
3.      10 minit terakhir guru dan murid membincangkan jawapan yang betul
Keperluan
Teori PSV SPM terbitan pelangi
Penerapan nilai
Kerajinan
Refleksi
Pelajar memberikan kerjasama semasa aktiviti dijalankan .


Tarikh
17.10.2013 ( Khamis)
Kelas
4K5
Masa
7.05 – 8.15
Subjek
Pendidikan Moral
Tajuk
 (Ulangkaji Pelajaran) = Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan, Alam Sekitar, Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi, Keamanan & Keharmonian (menjawab soalan latihan Pendidikan Moral) - sambungan P&P
Tujuan
Memastikan pelajar membuat latihan berbentuk struktur / esei berdasarkan soalan-soalan peperiksaan dan latihan yang dilaksanakan dalam kelas 
BBM
Buku teks, lembaran kerja, buku latihan, kertas mahjung
Objektif P&P
Menyatakan pendapat yang bernas tentang setiap kepentingan nilai yang dipelajari serta pendedahan tentang isu-isu semasa yang berlaku dalam kalangan masyarakat sekarang berdasarkan soalan-soalan latihan yang diberikan
Hasil pembelajaran
Menyatakan  maksud setiap nilai yang dipelajari dengan tepat disertai dengan kata kunci yang penting
Penerapan nilai
Kesungguhan 
Aktiviti
Guru meminta pelajar membuat / menjawab soalan yang diberikan di papan hitam dan buku latihan serta pada masa yang sama guru menentukan jawapan yang relevan mengikut teknik / cara menjawab soalan yang betul
Refleksi
P&P berjalan lancar dan keadaan kelas adalah terkawal


Tarikh
17.10.2013 ( Khamis)
Kelas
4K6 & 4K9
Masa
8.15-9.25 ( 4K6) 11.30- 12.40 (4K9)
Subjek
Pendidikan Seni Visual
Bidang
Keseluruhan topik PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti
Kuiz Teori
Prosedur
2.      Guru memberikan 40 soalan kepada murid dan menjawab soalan selama 60 minit.
3.      10 minit terakhir guru dan murid membincangkan jawapan yang betul
Keperluan
Teori PSV SPM terbitan pelangi
Penerapan nilai
Kerajinan
Refleksi
Pelajar memberikan kerjasama semasa aktiviti dijalankan .


Tarikh
18.10.2013 (Jumaat)
Kelas
5K4
Masa
8.15 -9.25
Subjek
Pendidikan Seni Visual
Bidang
Keseluruhan topik PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti
Kuiz Teori
Prosedur
2.      Guru memberikan 40 soalan kepada murid dan menjawab soalan selama 60 minit.
3.      10 minit terakhir guru dan murid membincangkan jawapan yang betul
Keperluan
Teori PSV SPM terbitan pelangi
Penerapan nilai
Kerajinan
Refleksi
Pelajar memberikan kerjasama semasa aktiviti dijalankan .


Tarikh
18.10.2013 (Jumaat)
Kelas
4K9
Masa
8.15 -9.25
Subjek
Pendidikan Seni Visual
Bidang
Keseluruhan topik PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti
Kuiz Teori
Prosedur
1.      Guru memberikan 40 soalan kepada murid dan menjawab soalan selama 60 minit.
2.      10 minit terakhir guru dan murid membincangkan jawapan yang betul
Keperluan
Teori PSV SPM terbitan pelangi
Penerapan nilai
Kerajinan
Refleksi
Pelajar memberikan kerjasama semasa aktiviti dijalankan .

No comments:

Post a Comment