Saturday, 9 November 2013

RPH MINGGU 43

Tarikh
21.10.2013 ( Isnin)
Kelas
4K9 & 4K6
Masa
7.05 – 8.15 Pagi (4K9) & 11.30 – 12.40 Tgh (4K6)
Subjek
Pendidikan seni visual
Bidang
Keseluruhan topik PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti
Kuiz Teori
Prosedur
2.      Guru memberikan 40 soalan kepada murid dan menjawab soalan selama 60 minit.
3.      10 minit terakhir guru dan murid membincangkan jawapan yang betul
Keperluan
Teori PSV SPM terbitan pelangi
Penerapan nilai
Kerajinan
Refleksi
Pelajar memberikan kerjasama semasa aktiviti dijalankan .


Tarikh
22.10.2013 ( Selasa)
Kelas
4K5
Masa
7.05 – 8.15
Subjek
Pendidikan Moral
Tajuk
Pendidikan Moral
Tujuan
 (Ulangkaji Pelajaran) = Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan, Alam Sekitar, Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi, Keamanan & Keharmonian (menjawab soalan latihan Pendidikan Moral) - sambungan P&P
BBM
Memastikan pelajar membuat latihan berbentuk struktur / esei berdasarkan soalan-soalan peperiksaan dan latihan yang dilaksanakan dalam kelas 
Objektif P&P
Buku teks, lembaran kerja, buku latihan, kertas mahjung
Hasil pembelajaran
Menyatakan pendapat yang bernas tentang setiap kepentingan nilai yang dipelajari serta pendedahan tentang isu-isu semasa yang berlaku dalam kalangan masyarakat sekarang berdasarkan soalan-soalan latihan yang diberikan
Penerapan nilai
Menyatakan  maksud setiap nilai yang dipelajari dengan tepat disertai dengan kata kunci yang penting
Aktiviti
Kesungguhan 
Refleksi
Guru meminta pelajar membuat / menjawab soalan yang diberikan di papan hitam dan buku latihan serta pada masa yang sama guru menentukan jawapan yang relevan mengikut teknik / cara menjawab soalan yang betul


Tarikh
22.10.2013 ( Selasa)
Kelas
5K4
Masa
9.45 – 10.55
Subjek
Pendidikan seni
Bidang
Keseluruhan topik PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti
Kuiz Teori
Prosedur
2.      Guru memberikan 40 soalan kepada murid dan menjawab soalan selama 60 minit.
3.      10 minit terakhir guru dan murid membincangkan jawapan yang betul
Keperluan
Teori PSV SPM terbitan pelangi
Penerapan nilai
Kerajinan
Refleksi
Pelajar memberikan kerjasama semasa aktiviti dijalankan .


Tarikh
23.10.2013 ( Rabu)
Kelas
4K9 & 4K6
Masa
7.05- 8.15 (4K9) pemulihan & 8.15 – 9.25 (4K6)
Subjek
Pendidikan Seni Visual
Bidang
Keseluruhan topik PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti
Kuiz Teori
Prosedur
1.      Guru memberikan 40 soalan kepada murid dan menjawab soalan selama 60 minit.
2.      10 minit terakhir guru dan murid membincangkan jawapan yang betul
Keperluan
Teori PSV SPM terbitan pelangi
Penerapan nilai
Kerajinan
Refleksi
Pelajar memberikan kerjasama semasa aktiviti dijalankan .


Tarikh
24.10.2013 ( Khamis)
Kelas
4K5
Masa
7.05 – 8.15
Subjek
Pendidikan Moral
Tajuk
Pendidikan Moral
Tujuan
Pendidikan Moral
BBM
 (Ulangkaji Pelajaran) = Nilai-nilai Yang Berkaitan Dengan Perkembangan Diri, Kekeluargaan, Alam Sekitar, Patriotisme, Hak Asasi Manusia, Demokrasi, Keamanan & Keharmonian (menjawab soalan latihan Pendidikan Moral) - sambungan P&P
Objektif P&P
Memastikan pelajar membuat latihan berbentuk struktur / esei berdasarkan soalan-soalan peperiksaan dan latihan yang dilaksanakan dalam kelas 
Hasil pembelajaran
Buku teks, lembaran kerja, buku latihan, kertas mahjung
Penerapan nilai
Menyatakan pendapat yang bernas tentang setiap kepentingan nilai yang dipelajari serta pendedahan tentang isu-isu semasa yang berlaku dalam kalangan masyarakat sekarang berdasarkan soalan-soalan latihan yang diberikan
Aktiviti
Menyatakan  maksud setiap nilai yang dipelajari dengan tepat disertai dengan kata kunci yang penting
Refleksi
Kesungguhan 


Tarikh
24.10.2013 ( Khamis)
Kelas
4K6 & 4K9
Masa
8.15-9.25 ( 4K6) 11.30- 12.40 (4K9)
Subjek
Pendidikan Seni Visual
Bidang
Keseluruhan topik PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti
Kuiz Teori
Prosedur
2.      Guru memberikan 40 soalan kepada murid dan menjawab soalan selama 60 minit.
3.      10 minit terakhir guru dan murid membincangkan jawapan yang betul
Keperluan
Teori PSV SPM terbitan pelangi
Penerapan nilai
Kerajinan
Refleksi
Pelajar memberikan kerjasama semasa aktiviti dijalankan .


Tarikh
25.10.2013 (Jumaat)
Kelas
5K4
Masa
8.15 -9.25
Subjek
Pendidikan Seni Visual
Bidang
Keseluruhan topik PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti
Kuiz Teori
Prosedur
1.      Guru memberikan 40 soalan kepada murid dan menjawab soalan selama 60 minit.
2.      10 minit terakhir guru dan murid membincangkan jawapan yang betul
Keperluan
Teori PSV SPM terbitan pelangi
Penerapan nilai
Kerajinan
Refleksi
Pelajar memberikan kerjasama semasa aktiviti dijalankan .


Tarikh
25.10.2013 (Jumaat)
Kelas
4K9
Masa
8.15 -9.25
Subjek
Pendidikan Seni Visual
Bidang
Keseluruhan topik PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil pembelajaran
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1.      Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti
Kuiz Teori
Prosedur
1.      Guru memberikan 40 soalan kepada murid dan menjawab soalan selama 60 minit.
2.      10 minit terakhir guru dan murid membincangkan jawapan yang betul
Keperluan
Teori PSV SPM terbitan pelangi
Penerapan nilai
Kerajinan
Refleksi
Pelajar memberikan kerjasama semasa aktiviti dijalankan .

No comments:

Post a Comment